28.7.10

Selamat tinggal sayang

3 tahun dia bersama aku x kira ke mana aku pergi mesti dia ada... Tapi pagi tadi, dh tamat perkhidmatan dia dengan aku. Kejadian yg berlaku tu aku rasa ada hikmahnya.

GERKO bola baling main dekat dewan terbuka sbb hujan. Mula2 ok je. 1 jam seblum habis buat game. Gol nya guna kon. Sebenarnya pagi tu dh rsa lain macam, x sdp hati bila pkai cermin mata. Tapi buat xtahu je la. Rupa2nya ini yg berlaku. Best2 main, seorang classmate ni nk golkan utk kump dia. Aku jagala kon tu xmo dia dpt golkan. Sekelip mata bila dia baling bola kat kon tu, pantulan yang kuat menerjah ke muka aku. Hahaha... Aku pegang cermin mata dan tengok2 dh patah dua. Xterfikir langsung pasal sakit ke apa. Dalam kepala, ow cermin mata dah patah, plus teringat pagi tadi patutlah berdebar2.

Nak tahan nangis tp xboleh. TERnangis. Betul ni, TER... Sbb terkejut. Sampai tgn mgeletar + sejuk giler. Apa yg blaku cepat sangat. Classmate sumer dh berkerumun sbb risau cermin mata termasuk kat mata ke apa... Alhamdulillah xde yg masuk mata. Cermin tu pn nasib cermin plastik, kalo kaca. Ish...xtau la. Classmate yang TERbuat cermin mata aku pecah tu, muka dh risau. Hahaha...

Sejujurnya, aku OK. Aku TERnangis tu sbb terkejut je. Betul... Tak ada rasa marah kat dia ke apa ke. Xda langsung. Dia ada kata nk gantikan, tapi aku xda rasa yang dia perlu gantikan pn. Betul... xtipu.. Memang nampak cermin mata tu rosak teruk tp kena tukar cermin je. Tapi buat msa skg x kot sbb bajet xmasuk nk beli cermin mata. Ngee.... ada je duit tp bia dulu la.
Itu je untuk post kali ni. Tengs sebab sudi baca. Salam~

3 comments:

Rapunzel Rambut Pendek said...

nanti buat baru ek....
skang ni pkai jek contact lense yg ade

cryclown said...

sama la kita..basikal kesayangan telah pun rosak:( tapi sume tu ad hikmah:)

Fatin said...

rrp : hu3 nth bila la nk wat baru...

cryclwn : insyaAllah ada hikmahnya~