1.12.10

Hospital

petang td melawat abg kt hospital. tgk jarum tu kena cucuk kt tangan dia tu, rsa seram sejuk je. nurse bwak ubat ngan jarum ke hulu ke hilir lg la seram. bau ubat xyah cakap la. nasib baik nurse dia ngan doktor comey2 belaka (abg aku kata la) sbb diaorg sume tgh praktikal. ow, amek ksmptn plak. jam 6 masa diaorg makan, tp tgn abg ak yg kena cucuk tu sblh kanan. xtahan ak tgk org makan ddgn bsusah payah guna tgn kiri, dgn baik hatinya mg'offer'kan diri untuk menyuapkan. first time wo suapkan abg. lepas hampir2 satu jam kitaorg kt sana, kitaorg pun balik dalam hujan yg lebat.

sampai rumah, yup nk dekat maghrib tp ada fogging. org tu tunggu kitaorg semata2 nk sembur rumah kitaorg. jd, dalam maghrib yg syahdu tu kitaorg kena duduk kat luar rumah tggu rumah bebas dr asap. tp xtggu pun. rsa mcm dh sikit asapnya kitaorg pun redah je. kesannya, pinggan mangkuk cawan semua kena basuh balik. sapa yg kena basuh? faham2 je la ye.

rupa2nya, dh 5 org kena denggi. patutla berasap satu taman. bukan satu taman, tp 2 /3 taman. musim hujan ni tmbh lg sistem saliran dia xelok. tersumbat la apa la. oleh itu, berhati2lah anda.
Itu je untuk post kali ni. Tengs sebab sudi baca. Salam~

2 comments:

cryclown said...

kurg untung..len kali jgn fogging..tgkap je nymuk tu byk2..sok leh wat sambal nymuk..mkn dgn nasi lemak telur..best siot:)

Fatin said...

waaa....nk try la..he3