27.4.11

BIG III

Pada 21.4 lepas kita pergi BIG dekat SK Nong Chik. Pada asalnya, nak pergi tempat lain tapi tak jadi sebab beberapa kekangan. Kami pun ikut opsyen Math hihi... Tarikh tu kami pilih ada sebab jugak. Sebabnya, nak lari dari merentas desa yang asalnya hari khamis tu tapi dah ditukar isnin. Jadi, isnin tu membelasah jugaklah 3.6 km.

Berbalik kepada BIG tadi. Sem ni kita kena buat khidmat masyarakat. jadi, kami pun bersedialah untuk berkhidmat untuk sekolah ni. Antaranya ialah:

* bermesra dgn murid prasekolah. comey2 lah diaorang ni. geram betul.

* bersihkan taman permainan prasekolah. Cuci segala lumut di lantai & cat balik.

*kata2 hikmah untuk ditampal di dewan sekolah. tapi tak sempat nak tampal sebab kekangan masa.

* inilah kerja kita. Lukisan mural. Walaupun tak secantik lukisan profesional, tapi mural ni menarik minat budak2 yang lalu lalang kat sini.hi3

*bersama guru besar SK Nong Chik. Ye rakan2 sekalian, saya yang skema dihadapan tu.

Keseluruhannya, sangat berbaloi2. Sehari menyiapkan kerja2 ni bukan mudah walaupun nampak macam makan kacang kuda tapi memerlukan komitmen yang sungguh tinggi. Terima kasih kepada semua (ha??).

p/s tq kepada mereka2 yang membantu kita menyiapkan kertas kerja dalam masa yang singkat & mereka2 yang membantu secara langsung & secara tak langsung.

Itu je untuk post kali ni. Tengs sebab sudi baca. Salam~

6 comments:

Kacang Pool said...

whoa, macam best je BIG khidmat masyarakat nie...
tapi kan, adik pakai baju merah depan akak tu macam menangis je...hee

NIA said...

olololo comelnya budak2 tu.sonoknye g BIG :)

Mihevoli said...

azam, best, tapi korang nnt cubalah buat dekat sekolah yang luar bandar.rsanya lagi best.
adik yang kat depan tu dia terharu tau sebab akak jaga dia.hi3

sizuka, seronok kak...hi3 tapi lg seronok g aukland! =]

cryclown said...

xde mkn2 ker..hahaha

Mihevoli said...

cryclown, makan sudah semestinya ada..hi3

Kacang Pool said...

erm, ada 2 sem lagi untuk pikir BIG nie...
oh, adik tu terharu rupenya...sampai macam tu sekali...hehe